Nieuwe Suzuki vóór Kerst in de showroom
2014-12-18 09:00:30

Suzuki V-Strom 650 XT ABS verkopenEerder dit jaar werd aangekondigd dat Suzuki met een nieuwe motor komt: de V-Strom 650 XT ABS. Deze motor is op de Intermot motorbeurs gepresenteerd en lijkt in de basis het meest op de V-Strom 650. Nu is bekend gemaakt dat het nieuwste model al voor de Kerst in de showroom staat.

De V-Strom modellen van Suzuki zijn erg populair onder motorrijders. De komst van een nieuwe variant kon daarom ook niet achterblijven. De nieuwe Suzuki V-Strom 650 XT ABS, die in eerste instantie pas in 2015 op de markt zou komen, heeft dezelfde 645CC v-twin tweecilindermotor als de voorloper, de standaard V-Strom 650. In alle andere opzichten zitten er grote verschillen in de beide modellen.
 

Belangrijke verschillen

Suzuki verkopenDe Suzuki V-Strom 650 XT ABS valt onder het Adventure-segment en is onder andere op het gebied van ergonomie en aerodynamica verbeterd. Uiteraard is er ook aan de veiligheid gedacht. We noemen hier de opvallendste vernieuwingen.
    • Smallere tank
De tank van de motor is smaller gemaakt. Dit is gunstig voor de zitpositie op motor. Vooral op lange afstanden kan dit aanzienlijk verschil maken. Daarnaast kan de bestuurder door de smallere tank makkelijker bij de grond.
    • Achtervering
De veervoorspanning moest eerder nog met gereedschap bijgesteld worden. Bij de V-Strom 650 XT ABS kan de achtervering worden aangepast zonder het gebruik van gereedschap.
    • Spaakwielen
De nieuwe Suzuki heeft spaakwielen met tubeless banden. De spaakwielen zijn luchtdicht en daarmee is Suzuki één van de weinigen die dit in combinatie met de tubeless band aanbiedt.
    • Aerodynamische snavel
Suzuki heeft een snavelvormige topkuip bevestigd. Deze is gebaseerd op de V-Strom 1000 en de DR-Z. Met de nieuwe topkuip moet extra lucht naar de radiator worden gestuurd. Dit zorgt voor meer comfort, omdat de lucht door de zijkuipen langs de benen van de bestuurder wordt geleid.
    • Aangepaste tophalf
Het is bij de tophalf van de nieuwe V-Strom mogelijk om de ruit op drie standen te zetten.
    • Standaard ABS
Het nieuwe model is standaard uitgerust met ABS. Vanaf 2016 moeten nieuwe motoren standaard over een antiblokkeersysteem beschikken.
    • Vernieuwd dashboard
De Suzuki heeft als extra optie dat de bestuurder in het vernieuwde dashboard een melding krijgt, wanneer de temperatuur lager dan 3 graden is. Die optie zit nu ook al in veel auto’s. Daarnaast wordt het brandstofverbruik getoond en is er ook een versnellingsindicator.
    • Lagere zitpositie
De V-Strom 650 XT ABS heeft een lagere zitpositie. Hierdoor kan de bestuurder makkelijker bij de grond komen en worden langere ritten comfortabeler.
    • Uitbreidingen
Naast de standaard uitrusting die is vernieuwd zijn er verschillende uitbreidingsmogelijkheden. Valbeugels, nieuwe aluminium top- en zijkoffers en LED mistlampen kunnen worden toegevoegd aan het nieuwe model. De V-Strom 650 XT ABS is straks leverbaar in de kleuren blauw, wit, grijs en rood.
 

Suzuki V-Strom 650 XT ABS zuinig in zijn klasse

V-Strom 650 verkopenNaast de aanpassingen van de nieuwe Suzuki is er nog een belangrijk verschil ten opzichte van andere modellen. De V-Strom 650 XT ABS is met een verbruik van 1 liter per 25,8 kilometer uitgeroepen tot de meest zuinige motor in zijn klasse. De nieuwe Suzuki verbruikt in de top tien van meest zuinige motoren op honderd kilometer één liter benzine minder. Met de stijgende brandstofprijzen is dat mooi meegenomen.
Suzuki doet het goed op het gebied van zuinige motoren. In deze klasse is de zwaardere Suzuki V-Strom 1000 de zuinigste 1000cc motor, deze verbruikt 1 liter op ruim 20 kilometer.
De nieuwe Suzuki V-Strom 650 XT ABS is op dit moment onderweg naar de showrooms en is zonder uitbreidingen te koop vanaf €8.999. De kerstbonus is daarmee al goed besteed.
 
Wil je op de hoogte blijven van het laatste motornieuws? Volg ons op Facebook en Twitter. Hier vind je ook tips hoe jij je motor kunt verkopen.


Delen

Reacties (0)


  • Plaats een reactie