Motorhelm funest voor kapsel? Niet met deze helm!
2015-05-16 09:03:25

motorhelm BMWHet dragen van een motorhelm en een opgemaakt kapsel gaan niet goed samen. Motorproducenten als BMW zijn vooruitstrevend, maar deze keer is het een marketingbureau die met een oplossing komt. Publicis in Mexico heeft drie advertenties ontwikkeld waarbij ze alvast de nieuwe uitvinding voor BMW presenteren.

Oké, nu is het uiterlijk misschien niet het eerste waar motorrijders zich druk om maken als ze een ritje maken, maar het kan wel onhandig zijn als je kapsel door het dragen van de motorhelm wordt platgedrukt. Reken er maar niet op dat je dan nog je haar fatsoenlijk in model krijgt. Publicis heeft de oplossing: een motorhelm in de vorm van een kapsel.

Motorhelm als kapsel, of andersom?

Suzuki verkopenHet voelt na een motorrit bevrijdend als je je helm even kunt afzetten, maar als het aan Publicis ligt is dat niet nodig met hun uitvinding. Het bureau heeft drie klassieke modellen van BMW als inspiratie gebruikt om een nieuwe motorhelm te ontwikkelen. Twee modellen voor een man en één voor een vrouw. De helm is er nog niet, maar de campagne ligt al klaar. Het ziet er zó geloofwaardig uit dat je nauwelijks ziet dat het om een helm gaat.
Bij de advertenties voor de man zijn de Enduro en de Race als basis gebruikt. Als je de helmen naast de advertentie houdt kun je dat duidelijk zien. De motorrijders krijgen bij het dragen van de nieuwe motorhelm spontaan een baard, want daar zit de sluiting in verwerkt. Voor de vrouw heeft Publicis één model ontwikkeld, op basis van de Legend. Bij deze helm krijgt de sluiting het uiterlijk van een vlecht.
Een motorhelm is heel gevoelig voor schade. Als je hem alleen al uit je handen laat vallen kan de helm schade oplopen. Dat hoeft niet meteen zichtbaar te zijn, maar het kan de werking van de helm wel beïnvloeden. Je haar stijlen wordt ook afgeraden. Haarproducten bevatten middelen die de binnenschaal aantasten. De producten werken gewoon door, ook als je de helm niet draagt. Met het idee van Publicis is het niet nodig om je haar nog te stijlen, want je kunt de motorhelm na een ritje gewoon blijven dragen. Een win-win situatie dus.

Publicis Worldwide

Publicis ontwikkelt regelmatig opvallende campagnes voor merken wereldwijd. Heineken, Renault, L’Oréal en Coca Cola zijn inmiddels vaste klanten en wie weet komt BMW daar ook bij. Het marketingbureau heeft met de nieuwe campagne BMW alvast een handje geholpen, maar het blijft verdacht stil aan de andere kant van de grens. Of zou BMW nu daadwerkelijk deze helm ontwikkelen en op de markt brengen? De campagne is er in ieder geval al.

Mode op de motor

Kevlar motorkledingHet idee van Publicis om een motorhelm in de vorm van een kapsel te ontwikkelen is misschien helemaal niet zo’n slecht idee. Motorrijden is een passie en een levensstijl. Motorrijders investeren in hun motor, dus ook bij motorkleding wordt er niet bezuinigd. Mensen hebben veel geld over voor een motor en ze willen er dan ook goed gekleed op zitten. Niet voor niks is er een paar jaar geleden een Kevlar jeans ontwikkeld waarbij het lijkt alsof je in je normale kleding op de motor zit. Er wordt ook steeds vaker gesproken over ‘motormode’ in plaats van motorkleding. De motorhelm van Publicis sluit daar goed op aan.
De echte BMW-fans zullen deze campagne wel waarderen. De klassieke motorhelm modellen en het leren jasje vallen waarschijnlijk ook bij andere motorrijders in de smaak. Het is stiekem de vraag of BMW hier echt iets mee gaat doen. Zou jij er één willen als de motorhelm echt op de markt wordt gebracht? Of zie je het vooral als goeie grap?


Delen

Reacties (0)


  • Plaats een reactie

select your vehicle.

Nederlands Deutsch Vlaams Français
Nederlands Deutsch Vlaams Français
Nederlands